pointer  
      Nederlands    Home 
appel aardbei peer bessen
Ik ben een producent > Merkenbeleid

Merkenbeleid

Via haar merken creëert de BFV een toegevoegde waarde voor het fruit. Wij garanderen een gezond, hygiënisch en veilig product, waar de consument blindelings in kan bijten. Ook al omdat het zo lekker en zo milieuvriendelijk mogelijk is. Maar ons fruit wordt bovendien door de coöperant met arbeidsvreugde geteeld, en dat zie je. Elk merk is de synthese van deze algemene waarden en een aantal zeer specifieke waarden.

Truval logo
TRUVAL: aan de top in België

Enkel het allerbeste fruit (appels, peren, aardbeien, bessen en kersen), goed voor zo’n 20 tot 25% van de aanvoer, verdient de naam TRUVAL. De voorwaarden om die naam te mogen dragen zijn dan ook bijzonder streng. Dat de Belgische consument daar duidelijk vertrouwen in heeft, bewijst de onbetwistbare leiderspositie die TRUVAL sinds haar ontstaan in 1995 heeft veroverd.

DE STRENGE NORMEN VOOR TRUVAL-HARDFRUIT

  • Alleen de topklassen.
  • Enkel de commercieel interessantste vruchtdiameters.
  • Voor tweekleurige vruchten: minstens 50% rode blos op een zeer groene grondkleur. 
  • Minimale hardheid (bijv. Jonagold 6 kg/cm2 & Conférence: minimum 5,5 kg/0,5 cm2). 
  • Suikergehalte: min. 13% brix. (Jonagold, Jonagored, Conférence)
  • GLOBALGAP
  • Gegarandeerde traceerbaarheid: kistenkaart met naam en nummer producent en alle andere productgegevens. 
  • Verlading: enkel op de BFV.

Sira logo
SIRA: een klasseproduct

Naast of net onder TRUVAL plaatsen we als tweede merk SIRA, dat borg staat voor een constant betrouwbaar product. SIRA staat tussen de extra kwaliteit van TRUVAL en de gewone standaard kwaliteit van de blauwe kistenkaart. SIRA moet voldoen aan de klasse  A1++S of A2++S, en voldoen aan de specifieke SIRA richtlijnen.

AAN DEZE VOORWAARDEN MOET ELKE SIRA-VRUCHT VOLDOEN

  • Alleen de klassen A1++S of A2++S voor appels en voor peren. 
  • Conférence A1++S of A2++S indien los verpakt, in visgraat motief gelegd. 
  • Voor tweekleurige vruchten: minstens 40% rode blos op een groene grondkleur. 
  • Minimale hardheid: appels 5,5kg/cm2, Conférence 5,5 kg/0,5 cm2
  • Suikergehalte van 12% brix. 
  • GLOBALGAP.
  • Gegarandeerde traceerbaarheid: met nummer producent en alle andere productgegevens.  

 

BFV logo
BFV: de blauwe kistenkaart

Fruit en groenten die aan de - op zich reeds strenge - lastenboeken voldoen, doch niet beantwoorden aan de extra eisen van de merken TRUVAL, SIRA en MEGATRUVAL, kunnen als generiek product aangevoerd worden onder het BFV-label.

AAN DEZE VOORWAARDEN MOETEN PRODUCTEN ONDER DE BFV BLAUWE KISTENKAART VOLDOEN

  • Voldoen aan klasse 1. 
  • Voor alle keuringen die buiten de merken vallen. 
  • Vruchtdiameter 65/70 t.e.m. 90/95. 
  • Minimum hardheid van 4,5kg/cm2 (appels). 
  • Gegarandeerde traceerbaarheid: met nummer producent en alle andere productgegevens. 

BFV logo
BFV: Klasse II

  • Vruchten van mindere kwaliteit.
  • Het vruchtvlees moet vrij zijn van ernstige gebreken.
  • Beperkte afwijkingen in vorm, ontwikkeling, kleur en schilkwaliteit zijn toegestaan.

 

VERPAKKINGSBELEID = KWALITEITSGARANTIE

Een professionele verpakking is meer dan de drager van een logo. De juiste verpakking staat o.m. borg voor het kwaliteitsbehoud van het fruit tijdens de weg die het aflegt van bij de teler tot in het verkooppunt. Het uitgangspunt is steeds het product in de meest economische verpakking en sortering afleveren bij de klant, echter zonder toegevingen op het vlak van kwaliteit.

DE BFV DEELT BELEIDSMATIG DE VERPAKKINGEN IN, IN 2 GROTE GROEPEN

  • Fruit, klaar om aangeboden te worden aan de klant (kleinhandel of consument).
    De BFV biedt een assortiment van optimale verpakkingen volgens goedgekeurde standaards (sortering + eenheidsgewicht). Meestal spreken we hier over gelegd fruit in KISTEN. Voor detailinformatie verwijzen we u naar de pagina van de verpakkingen.
  • Fruit, om te herbewerken of te herverpakken.
    Hierbij denken we vooral aan bulkverpakkingen:
    • Fruit “los” in grote kisten (zie de pagina van de verpakkingen). 
    • Fruit in paloksen.

Het spreekt voor zich dat de maatsortering en de verpakking steeds onderling zijn af te spreken.

MARKETING BELEID = KWALITEITSONDERSTEUNING

Onze merken worden met een doorgedreven professionele communicatie ondersteund:

BUSINESS-TO-BUSINESS

  • One-to-one marketing via ons commercieel departement: alle klanten kunnen rekenen op een individuele aanpak 
  • Opvallende stands op internationale vakbeurzen 
  • Creatieve advertenties in de grootste internationale vakbladen
  • Permanente public-relations om ruimte in de redactionele bijdragen van die vakbladen te krijgen 
  • Website: www.truval.be
  • Merchandising

BUSINESS-TO-CONSUMER

  • Mediacampagnes in populaire tijdschriften en kranten.
  • Sponsoring.
  • Evenementen.
  • Winkelacties (bv. bij opening, lokale actie).
  • Website: www.fruitrevolution.be
  • POS-materiaal
  • Merchandising, geleid door aparte BFV-merchandiser.

 

PROMOTIEARTIKELS MET LOGO

 

 

 

 
ads

   Montenakenweg 800 - 3800 Sint-Truiden - Belgium | T: +32 (0)11 69 34 11 | F: +32 (0)11 68 54 60
   BFV 2006 | Products | Disclaimer | Powered by prosite © 2023